La iniciativa du per títol «Tria el teu llibre». Quan els joves arriben a la Biblioteca troben, com si fos un gran aparador, una selecció de novel·les classificades segons el gènere (misteri, amor, aventures, fantasia…) i poden triar la «seva» història, el llibre que els fa més gràcia de llegir. L’activitat es va posar en marxa fa uns dies amb els estudiants de tercer i quart d’ESO de l’IES Joan Mercader d’Igualada. En aquest tercer trimestre de curs els joves fan una hora de lectura lliure a la classe i és aquí on s’emmarca la proposta.
En la visita que van fer els estudiants van poder conèixer de la mà de la responsable del Club de lectura crossover Territori Fantàstic, Eva M.Sabaté, llibres interessants de l’àrea juvenil de la Biblioteca. D’una banda, les novel·les per gèneres literaris i les principals sagues que atrapen els lectors més joves. D’altra banda, també van poder remenar i triar llibres d’altres formats, com novel·les gràfiques i còmics, que són una excel·lent manera d’iniciar els joves a la lectura.
Durant l’activitat i la visita a la Biblioteca se’ls van donar altres informacions d’interès, com les pàgines webs d’editorials on es poden llegir de forma gratuïta els primers capítols d’una novel·la. La Biblioteca ofereix aquesta activitat a tots els instituts que vulguin participar-hi. Només s’han de posar en contacte amb l’equipament. L’objectiu últim és treballar de bracet la Biblioteca i el món educatiu per fomentar el gust per la lectura entre els més joves i, alhora, fer-los sentir més seva la Biblioteca.