Aquest còmic, publicat per Dibbuks, és un dels èxits de la temporada que acaba de traduir al castellà Norma Editorial. La Biblioteca vol fer una trobada de nens i joves que vulguin llegir i comentar-lo, el dimecres 17 de juny, a les 7 de la tarda. Serà una manera especial d’acabar les sessions del Club de lectura juvenil Territori fantàstic, abans de les vacances d’estiu. Per participar-hi només cal inscriure’s a la Biblioteca, que proporcionarà un exemplar del còmic a cada jove. Es tracta d’una lectura recomanada per a nois d’entre 8 a 18 anys.
Solos és obra del guionista Fabien Velhmann i del dibuixant Brunno Gazzoti i ha guanyat nombrosos reconeixements com el premi al millor àlbum en la categoria de 9 a 12 anys al festival francès d’Angoulême, el Gran Premi del Journal de Mickey i el Premio Diagonale 2013 a la millor sèrie. Els seus lectors el descriuen com una barreja de Perdidos, El señor de las moscas i Los cinco.
Amb activitats com aquesta la Biblioteca vol promoure els còmics com una manera de descobrir el gust per la lectura entre els adolescents i els joves, ja que és un gènere que encaixa molt bé amb els seus gustos. Actualment, el fons de còmic de la Biblioteca aplega més de 2.500 d’exemplars, aproximadament la meitat per a infants i l’altra per a adults, i comprèn obres de tots els gèneres i països. des del còmic clàssic francès i belga fins al popular manga, passant pels dels millors autors espanyols contemporanis. El còmic per a adults es troba situat a la tercera planta de la Biblioteca i l’infantil a la sala Beatles, a la planta baixa. La Biblioteca virtual també compta amb un espai pensat especialment per als lectors d’aquest gènere, que hi trobaran recursos de tota mena per estar al dia.