L’escriptora Montse Barderi, guanyadora del Premi Prudenci Bertrana 2019 amb «La memòria de l’aigua» serà l’encarregada d’impartir un curs d’escriptura creativa a la Biblioteca . El curs es farà al llarg de cinc dissabtes consecutius, el 18 i 25 de gener, i l’1, 8 i 15 de febrer, de 10 a 1 del migdia. El curs té un cost total de 25 euros i qui s’hi vulgui inscriure cal que ho faci personalment a la Biblioteca. Es tracta d’un curs pràctic en què l’autora donarà eines per escriure millor, des dels fonaments a la creació d’una caixa d’eines per poder desenvolupar la pròpia capacitat creativa en l’escriptura. Montse Barderi ha guanyat la darrera edició del Premi Prudenci Bertrana amb una història protagonitzada per àvia, filla i néta, amb els seus clarobscurs familiars. Barderi també és autora, entre d’altres, d’un llibre a quatre mans amb Emma Vilarasau, «Camí d’anada i tornada», inspirat en els personatges reals d’Ella Maillart i Annemarie Schwarzenbach.