«Nosaltres també hi érem… a la Marxa de la Llibertat». Aquest és el lema amb què l’entitat CERCA (Grup de Recerca en Ciències Socials) amb la col·laboració de la Biblioteca, fa una crida per recollir testimonis d’aquell esdeveniment històric que va tenir lloc fa 40 anys i que a Igualada també es va viure amb molta intensitat. Per aquest motiu han organitzat una tertúlia oberta que tindrà lloc el dissabte 3 de desembre, a les 11 del matí, a la sala d’actes de la Biblioteca. La trobada és oberta a totes aquelles persones que vulguin aportar el seu testimoni del pas de la Marxa de la Llibertat pels carrers d’Igualada o bé que estiguin interessades en saber què va passar per boca dels seus protagonistes. Persegueix un doble objectiu: d’una banda recollir i donar a conèixer les vivències d’aquells fets i, de l’altra, fer un reconeixement públic del que va passar en aquesta pàgina clau de la història de la Transició. La moderadora de la tertúlia serà la periodista Marina Llansana.

Amb aquesta proposta els organitzadors volen fer reviure la memòria d’aquells fets, en moments de transició democràtica i que van tenir una resposta repressiva per part de les autoritats, i recollir el màxim de testimonis orals i documentació possible. La trobada s’enregistrarà i servirà per aportar una visió en primera persona del que va passar, des de diverses perspectives i, alhora, servirà de base per obrir posteriors línies de recerca temàtiques dins la història de la Transició. A més, aquest enregistrament també es conservarà a la Biblioteca de la Memòria, un arxiu singular de la Biblioteca que pretén recollir i conservar el patrimoni històric i cultural que es troba en les experiències viscudes i en els records de les persones.