els més prestats del 2017Els lectors de la Biblioteca  es decanten per les novel·les policíaques i de misteri, el que es coneix com novel·la negra, i també per històries familiars contemporànies, en què les relacions i els sentiments tenen un pes important. «La senyora Stendhal» de Rafel Nadal; «Allò que va passar a Cardós» de Ramon Solsona; «Desig de xocolata» de Care Santos, i «Mariona» de Pilar Rahola són alguns dels llibres més deixats el 2017, amb una quarantena de préstecs acumulats.

També se situen en els primers llocs del rànquing una altra autora catalana molt estimada pels lectors de la Biblioteca, la Sílvia Soler, amb «L’estiu que comença» i «Un any i mig». A cavall entre la història familiar i la intriga hi trobem un dels llibres més prestats de l’any passat, «El llibre dels Baltimore», de Joël Dicker. Es tracta d’un autor que es va donar a conèixer amb «La veritat sobre el cas Harry Quebert», que també és una de les novel·les més prestades.

I pel que fa a novel·la negra pròpiament dita, destaquen dos noms femenins amb moltes similituds: la trilogia d «El Guardián invisible» de Dolores Redondo, i «Puerto escondido», de Maria Oruña. Dues històries d’intriga ambientades a Navarra i Cantàbria respectivament amb un cert component fantàstic que els ha reportat adeptes arreu. També dins el gènere negre es continuen demanant molt en préstec «La noia del tren» de Paula Hawkins, i «La vídua», de Fiona Barton. Un altre dels llibres que va arribar gairebé a la quarantena de préstecs va ser la saga eròtica de «Calendar girl», d’Audrey Carlan, formada per quatre volums. Pel que fa als lectors més joves triomfa la sèrie de «Wonder» de R.J Palacio; la novel·la fantàstica «Un monstre em ve a veure», de Patrick Ness , i les esbojarrades històries del «Diari d’en Greg», de Jeff Kinney.