Toni Llena, d’Igualada, ha resultat el guanyador del primer premi del concurs de microrelats de por «Uuh!» que convocava per vuitè any consecutiu la Biblioteca Central d’Igualada. El relat amb què es va presentar al concurs és L’enemic. El jurat, ha estat integrat per la directora de la Biblioteca Central d’Igualada, Montse Lobato Just, l’exdirectora de la Biblioteca Maria Teresa Miret i Solé i l’escriptora i professora de llengua i literatura catalanes Maria Enrich i Murt. El jurat n’ha destacat «l’originalitat de la por que ve d’un mateix i no de fora, fet que convida a la reflexió sobre l’interior de l’ésser humà.». El segon premi del concurs ha estat pel microconte Solstici presentat per Josep Sampere Martí, d’Igualada, «destacant-ne el contrast entre la tendresa i el poder del mal que es concreta en un final impactant».
Els premis d’enguany consistien en una capsa regal d’experiències turístiques i un lot de llibres, així com un diploma acreditatiu i la publicació dels microrelats en aquesta pàgina web. Una trentena de persones d’arreu de Catalunya han participat en aquest concurs.
En anteriors edicions el premi l’han guanyat Ivan Bonache, Elies Villalonga, entre d’altres.

Relats guanyadors 2018 [pdf]

página01