Muntatge_més prestatsPaula Hawkins, Silvia Soler, Júlia Navarro, Pilar Eyre i Care Santos encapçalen la llista dels autors més llegits el 2016 entre els usuaris de la Biblioteca Central d’Igualada. Els llibres escrits per aquestes escriptores ocupen els primers llocs del rànquing dels més prestats. Històries escrites per dones i amb protagonistes femenines, com La noia del tren, de Hawkins, la novel·la més llegida de l’any a la Biblioteca, amb 44 préstecs. La segueix de ben a la vora amb 39 préstecs L’estiu que comença, de Sílvia Soler, una història familiar travada a partir dels records dels seus protagonistes. Dime quién soy, de Júlia Navarro, i Mi color favorito es verte, de Pilar Eyre, ocupen el tercer i quart lloc del rànquing, seguides d’una altra autora molt llegida entre els usuaris de la Biblioteca: Desig de xocolata de Care Santos. El primer home de la llista és Albert Juvany i la seva inquietant El silenci del far. Després precisament un autor igualadí, Màrius Mollà, amb la novel·la històrica El mestre.

En narrativa juvenil Wonder, de R.J Palacio ocupa el primer lloc, amb 42 préstecs, seguida d’El noi que vivia tancat en una habitació, d’Álvaro Colomer, i Insurgent, el primer volum de la saga de Veronica Roth. A la secció de cinema, el més agafat han estat els DVD de sèries com «Friends», «Los Soprano» i «Los Tudor», que any rere any van sortint en préstec. Pel que fa a pel·lícules pròpiament dites van triomfar «Ocho apellidos vascos» i «Blancanieves: la historia jamás contada». Pel que fa als còmics, que també es troben a la sala Beatles al costat de la música i el cinema, els títols de manga continuen sent els més prestats, així com els diversos volums de Pies descalzos, de Keiji Nakasawa, una obra excel·lent i de gran qualitat que reflecteix el desastre d’Hiroshima.