CL_IN_Las_hadas_ 2febrerFa més d’un segle Elsie i France, unes nenes de 16 i 10 anys van descobrir la misteriosa presència d’unes fades al bosc de la seva petita localitat de Cottingley, prop de Bradford a Anglaterra.  Les noies van fer unes fotografies de les fades que van despertar la curiositat i l’interès de molta gent. L’escriptor Arthur Conan Doyle, el creador de SherlokHolmes, va quedar fascinat per aquest fet i va publicar un article a l’Strand Magazine  que va titular: “Hadasfotografiades: un suceso memorable”. La notícia i el relat sobre les fades va donar la volta al món i va mobilitzar centenars de visitants per viure en directe aquell estrany fenomen. El bosc de Cottingley, amb el seu rierol, va deixar de ser un lloc tranquil per CL_IN_Las_hadas_ 2febrerle CL_IN_Las_hadas_ 2febrerElsie i France, unes nenes de 16 i 10 anys, van descobrir la misteriosa presència convertir-se en un destí turístic molt desitjat.

Divendres passat, després de cent anys, han aparegut de forma inesperada i misteriosa unes fades en racons amagats de la Biblioteca. Les van trobar els nens del Club de lectura Infantil. Després d’haver llegit “Las hadas de Cottingley” d’Ana Sender es van trobar per parlar del que la lectura els havia suggerit. El debat es va centrar en l’existència o no de les fades, del món real, del món dels somnis, de les casualitats, dels records que es van desdibuixant amb el temps, de les falsificacions, de les bromes i de les mentides. Després d’observar i analitzar les fotos que les nenes de Cottingley van fer a les fades que elles mateixes van veure al bosc, es va considerar que una de les fotos és real i que les fades van visitar, en aquella ocasió, el bosc on jugaven Elsie i Frances. En acabar la tertúlia els infants del club  van descobrir sorprenentment unes fades amagades en llocs misteriosos de la Biblioteca. Unes fades diferents de les de les fotografiades de fa cent anys, però unes fades! Els infants a es van fer unes fotos que volem compartir amb totes aquelles persones que els pugui interessar.

fada 2