A partir de la història personal i real d’un noi que conviu amb aquesta afectació neurològica s’ha creat aquest conte pensat i escrit amb la voluntat de donar a conèixer entre els més petits i d’una manera planera i didàctica l’existència de l’hemiparèsia, aquesta realitat que afecta milers de persones al nostre entorn. Així, el llibre posa de manifest algunes de les dificultats que es troba la gent com en Pol, que ha d’afrontar el dia a dia amb algun desavantatge i limitació. El protagonista explica, per exemple, com se les empesca per cordar-se les sabates o fer fotografies malgrat tenir paralitzada tota la part dreta del seu cos.

El conte du per títol “Mig adormits”, i es tracta d’un producte cent per cent fet a casa. La història del protagonista està basada en el cas real de l’igualadí Pol Makuri Redolad Garcia, que s’ha encarregat també del disseny; de les il·lustracions se n’ha ocupat l’Elisabet Serra; mentre que el text ha anat a càrrec d’Oriol Solà i Prat. A més, la impressió es fa a Codorniu Arts Gràfiques S.L. El projecte compta amb el suport de Tuga, Grup Carles i de la Fundació María Agustí d’hemiparèsia infantil.

Es presentarà a la Biblioteca Central d’Igualada (el dia 1 d’abril, a les 7 de la tarda), a la Biblioteca de Capellades (el dia 20), i a aquelles altres poblacions i entitats que vulguin acollir-lo i contribuir així, de retruc, a la difusió i sensibilització sobre la causa. El correu de contacte: migadormits@gmail.com.