Enganxar els papers estripats que es troba per terra o a les papereres, intentant recuperar-ne el sentit inicial… El protagonista porta al màxim una de les seves aficions, fins al punt de convertir-la en una obsessió malaltissa. I així emprèn un viatge singular, endut per la seva passió i posant fins i tot en perill la confiança i l’estabilitat d’una relació amorosa tot just iniciada.

L’escapada a terres noruegues buscant una suposada adreça escrita en un tros de paper que recull d’una paperera de l’aeroport, posarà a prova aquesta relació: a banda de trontollar per la distància, tampoc hi ajuda gens l’assassinat macabre que s’ha comès al barri just abans que ell marxés, amb algun detall peculiar que podria inculpar-lo…

L’arquitecte dels papers estripats, una novel·la que va començar sent una mena d’assaig sobre el món dels retalls i que, de mica en mica, ha anat incorporant altres elements: els dos protagonistes i la relació de parella que els toca viure des de la distància; les terres noruegues com a context, amb els valents expedicionaris locals que van desafiar la neu i el fred per arribar fins al Pol Nord; i l’intriga de l’aparició de diversos assassinats.

Les quatre històries s’entrelliguen i es reforcen l’una a l’altra i, com si es tractés de quatre grans retalls diferents, l’autor els va enganxant per acabar-ne formant la història complexa de “L’arquitecte dels papers estripats”.

La presentació del llibre es farà el proper divendres 13 de març, a 2/4 de 8 del vespre a la Biblioteca Central d’Igualada.

Oriol Solà i Prat a les Biblioteques