Els poetes locals seran els protagonistes del Dia de la Poesia, que servirà per retre un homenatge al poeta, crític literari i estudiós Josep Romeu i Figueras (Òdena, 1907-Barcelona, 2004), en el centenari del seu naixement.  La celebració d’aquest recital col·lectiu serveix per treure la poesia dels prestatges i animar joves i grans a recitar versos i compartir una bona estona plegats. Les persones que hi vulguin participar només s’han d’inscriure a la Biblioteca abans del dia 15 de març i triar quin text recitaran. Poden fer-ho personalment o enviant un correu electrònic a b.igualada.c@diba.cat. La única condició és que ha de ser un poema publicat per algun autor de la comarca, que trobaran en una parada a l’àrea de Col·lecció Local de la Biblioteca.

La Unesco va declarar el dia 21 de març Dia Mundial de la Poesia. A Catalunya la celebració està promoguda per la Institució de les Lletres Catalanes i enguany ha estat l’escriptora Antònia Vicens l’encarregada d’escriure el poema commemoratiu, que ha titulat «La poesia».