El llibre es presentarà a la Biblioteca a les 7 de la tarda i comptarà amb la presència de l’alcalde d’Igualada, Marc Castells; el regidor de Promoció Cultural, Pere Camps; les autores del llibre, Annabel Encontra i Alexandra Cuadrat, i el fotògraf que ha fet les fotos de la guia, Llorenç Melgosa. Es tracta d’un volum que combina text amb fotografies i il·lustracions i que recrea el periple d’aquest personatge per diverses poblacions catalanes per on passava l’antic camí Reial. Entre aquestes hi havia Montmaneu, Igualada, els Hostalets de Pierola i Masquefa.

Coincidint amb la celebració dels 400 anys del naixement de Cervantes l’editorial Apostroph ha publicat aquest volum, que també compta amb dibuixos de Jordi Zaldívar, per recrear el camí que va seguir el personatge literari per anar fins a Barcelona. Es tracta d’una guia turística i literària de l’antic camí Reial en el seu pas per poblacions on es parla la llengua catalana: Fraga, Alcarràs, Lleida, Bell-lloc, Mollerussa, Bell-puig, Tàrrega, Cervera, Els Hostalets, Montmaneu, Porquerisses, Igualada, Masquefa, Martorell, Molins de Rei i Barcelona. Totes elles es mencionaven en el mapa de 1576 d’Alonso de Meneses, molt popular a l’època i en el qual se suposa que es va inspirar Cervantes per traçar la ruta que van seguir el cavaller i el seu escuder fins a les platges de Barcelona, a la segona part d’«El ingenioso hidalgo Don Quijote de la Mancha». L’abril de l’any passat l’Ajuntament d’Igualada ja va descobrir una placa commemorativa al carrer de Cervantes en què es recordava que l’autor havia citat Igualada a la novel·la «Las dos donzellas» .