Aquest mes de setembre s’han tornat a posar en marxa tots els clubs de lectura de la Biblioteca, una de les activitats més veteranes però que, amb el temps, ha sabut adaptar-se als nous formats literaris i als nous públics. Actualment, doncs, a més dels clubs clàssics es fan també els de còmic i filosofia, així com d’altres en què es combinen diverses expressions artístiques. Un d’aquests és el club Llegir el teatre, en què els participants llegeixen obres que després es representen a les sales teatrals d’Igualada. L’altre és el Club de cinema i literatura, en què es comenten i veuen pel·lícules basades en textos literaris. En els dos casos hi ha places disponibles i, per participar-hi, cal inscriure’s abans a la Biblioteca.

«Llegir el teatre» reprèn la temporada iniciada l’any passat amb la tragèdia Èdip rei, de Sòfocles. La trobada per comentar el llibre serà el dimecres 24 d’octubre i els membres del club tindran un descompte especial per anar a veure l’obra Èdip, amb l’actor Julio Manrique, al Teatre Municipal L’Ateneu, el diumenge 28 d’octubre, a les 7 de la tarda. Aquest club el coordina i modera Dolors Palomas.

Per la seva banda, el Club de cinema i literatura enceta un cicle sobre salut mental amb la lectura de la novel·la «Spider», de Patrick McGrath, i la projecció de la pel·lícula homònima, el divendres 26 d’octubre, a les 6 de la tarda. Prèviament a la trobada, els assistents ja s’han d’haver llegit el llibre, per comentar després l’adaptació cinematogràfica a la tertúlia. El mes de desembre el cicle prosseguirà amb la projecció de tot un clàssic, «Algú va volar sobre el niu del cucut», que Milos Forman va dirigir basant-se en l’obra de Ken Kesey. Eva M. Sabaté és la coordinadora d’aquest club que modera el crític de cinema Joan Millaret.