Terror1Promoure el gust per la lectura entre els alumnes d’ESO de la comarca a partir de novel·les que tracten temes d’actualitat. Aquest és l’objectiu del projecte que està desenvolupant el Grup Anoiets (format pels responsables de les àrees infantils de les biblioteques de la comarca) i el Centre de Recursos Pedagògics de l’Anoia (CRP). Així, a partir del llibre El noi que vivia tancat en una habitació, d’Àlvaro Colomer i Antonio Lozano, de la col·lecció Terror a la xarxa; els alumnes de sis instituts anoiencs han treballat durant tot el curs escolar el tema de les xarxes socials i han creat els seus propis booktrailers. Els centres participants han estat: el Joan Mercader d’Igualada, el Guinovarda de Piera, l’institut de Santa Margarida de Montbui, el de Vallbona d’Anoia, el Salvador Claramunt de Piera i el Molí de la Vila de Capellades.

El colofó d’aquesta iniciativa va tenir lloc el dimecres 24 de maig amb la trobada dels alumnes amb els autors de la novel·la, a l’institut de Capellades. Aquí els joves van poder comentar i compartir les seves reflexions a l’entorn d’una història que reflexiona sobre l’ús adequat de les xarxes, les sectes i malalties com l’agorafòbia. La trobada es va retransmetre en streaming i d’aquesta manera la van poder veure en directe els joves dels altres instituts. Alumnes i professors van quedar molt contents amb la iniciativa i els responsables en fan una valoració molt positiva, ja que s’ha treballat en equip i s’ha sumat esforços per fomentar la lectura entre els adolescents. Així, el Centre de Recursos Pedagògics ha aconseguit els lots de llibres que han itinerat durant el curs escolar pels diversos instituts i les biblioteques de cada municipi també han fet clubs de lectura als centres per comentar el llibre i preparar la trobada final amb els escriptors. Aquesta novel·la és la primera de la sèrie Terror a la Xarxa, que continua amb La dona amb el cor ple de tempestes i Els homes que volien apagar la llum del món. Els joves que vulguin continuar amb la història els poden demanar en préstec a les biblioteques de l’Anoia.

>> Booktrailers dels instituts participants.