Fomentar el gust per la lectura i desenvolupar també la comprensió lectora entre infants d’entre 6 i 14 anys. Aquest és l’objectiu del portal Xim i Xesca, una eina interactiva i personalitzada per ajudar els petits en les seves primeres passes en el món de la lectura. Per donar a conèixer aquesta tasca la Biblioteca acollirà una Hora del conte molt especial amb el joc lector «Si ho entenc és més divertit», que tindrà lloc el dijous, 29 d’octubre a les 6 de la tarda.

La sessió va adreçada a nens a partir de sis anys, que podran conèixer la història d’ El tresor del pirata, de Núria Cussó, protagonitzada per en Pere, el pirata de sis anys més valent del Mediterrani que, tot i que encara no aixeca mig pam de terra, es fa dir Barbanegra, igual que el pirata més perillós de la història. Amb aquesta activitat la web per al foment de la lectura Xim i xesca i Edicions del Pirata volen donar eines per contribuir a la comprensió lectora.

Un objectiu que també comparteix la Biblioteca, que treballa per al foment de la lectura des que els nens són ben petits. Així, a la sala infantil hi ha l’espai dels Petits Lectors, on els més menuts poden jugar amb els llibres tovets i els de tapa dura. Després, quan ja comencen a conèixer les lletres de pal i lligada també tenen molts contes que podran llegir ells sols o amb l’ajut de pares i avis. Tots aquests llibres es troben ordenats per edats i s’identifiquen amb un gomet de color al seu llom: el gomet blau per a lectors fins a 6 anys; el gomet vermell fins a 11 i el verd fins a 14 anys.