Infografia_estadistiques 2017La Biblioteca va registrar una mitjana de 400 préstecs al dia i un total de 178.946 visitants. El servei de préstec de tot tipus de documents (llibres, revistes, audiovisuals, documents digitals…) és un dels més importants que ofereixen les biblioteques amb el carnet d’usuari. L’any passat es van deixar 106.271 documents, 77.000 dels quals van ser llibres. De les dades també cal destacar que van augmentar els usuaris en la franja infantil i d’adults de més de 40 anys i gent gran.

L’aposta que ha fet la Biblioteca per les TIC, amb la millora en el wifi i del servei d’Internet i ofimàtica també es constata en les xifres . D’una banda, augmenten els usuaris d’internet i wifi, i d’altra banda creix el préstec de documents electrònics a través de la plataforma gratuïta www.ebiblio.cat. Així, l’any passat els usuaris amb el carnet de la Biblioteca d’Igualada es van descarregar un total de 1.470 llibres i revistes digitals, un 21% més respecte el 2016.

Una altra dada significativa és la del préstec interbibliotecari, amb un increment del 13% respecte el fons deixat, que arriba a 3.102 documents que ens demanen usuaris d’altres biblioteques de la Xarxa de la Diputació.  Actualment 23.734 persones tenen el carnet de la Biblioteca Central d’Igualada, que compta amb un fons documental de 124.470 documents. Pel que fa al préstec dels llibres de ficció es van deixar 18.255 novel·les, 5.800 còmics per adults i 3.000 novel·les juvenils, xifres lleugerament superiors a les de l’any anterior. També es van fer 415 activitats, en què van participar 9.500 persones de totes les edats. Una de les més destacades va ser la celebració del Mercat de Lletres d’Igualada, que per primera vegada es va dur a terme a la Biblioteca i a la plaça de Cal Font.