La Biblioteca Central d’Igualada acull aquest mes de maig els actes centrals de la celebració del 2015 com a Any de les Biblioteques. Aquest fet coincideix precisament amb el setzè aniversari d’aquest equipament cultural igualadí, que es va inaugurar el mes de maig de 1999. Les propostes són agosarades i trencadores, com una obra de teatre que es farà dins mateix de la Biblioteca, a la segona planta, entre els llibres i usuaris. I totes gratuïtes.

D’una banda, els germans artistes Diego i Leonor Paqué presentaran l’espectacle literari musical Palabras tendidas, en què el cantautor posa música a la novel·la de la seva germana. Aquest és un muntatge que ja van estrenar fa un temps a Menorca i que es podrà veure de forma gratuïta a la Biblioteca, el dijous 14 de maig, a 2/4 de 8 del vespre. A la sala Beatles s’hi poden trobar els treballs discogràfics de Paqué, com Merguizo, Sin derecho i Singles, que els usuaris amb carnet es poden emportar en préstec.

L’endemà divendres dia 15, a les 8 del vespre, la segona planta de la Biblioteca es transformarà en un improvisat escenari teatral on els actors ocuparan literalment el taulell i el públic s’asseurà al seu voltant. Així es representarà l’obra La signatura 400, basada en una de les moltes novel·les sobre biblioteques i el món literari, escrita en aquest cas per Sophie Divry. El llibre explica la història d’una bibliotecària que conversa amb algú que s’ha quedat tota la nit tancat a la biblioteca de la petita ciutat francesa on treballa.

A més, durant tot el mes de maig encara es podrà visitar al vestíbul l’exposició «Biblioteques d’Igualada», que repassa la història i els moments més emblemàtics de les biblioteques de la ciutat, des del segle XIX fins als nostres dies. S’hi poden veure fotografies i altres documents relacionats d’aquests espais, des de la Biblioteca de l’Ateneu a l’actual de Cal Font, passant per la sala de lectura Sant Jordi i l’emblemàtica biblioteca de “la Caixa”.