Amb aquesta mostra la Biblioteca se suma a la commemoració de l’Any Llull, coincidint amb els 700 anys de la seva mort (1231-1316). Teresa Gironés, Carme Ollé, Manel Simon i Ei Point reten homenatge, amb el seu art, al llegat d’aquest gran pensador i escriptor de l’Edat Mitjana catalana. D’una banda Teresa Gironés es basa en una de les obres més conegudes i vigents de Llull, el Llibre de les bèsties, per fer una crítica punyent a la manca de moral de la societat actual, amb el dramàtic tema dels refugiats de rerefons. Per la seva banda, Manel Simon utilitza fragments d’Amic e Amat per il·lustrar unes bellíssimes imatges amb la natura com a element principal. L’aposta de Carme Ollé  és més arriscada i integra en un mateix muntatge la fotografia, L’Ars de Llull i el braille. També atrevida és la proposta del fotògraf Ei Point, que basant-se en el Llibre de les meravelles presenta unes imatges distorsionades de diversos indrets del món, amb la llum com a protagonista i la descoberta d’allò desconegut. L’exposició es complementa amb una mostra de les obres de Ramon Llull que hi ha a la Biblioteca, entre les que destaquen diverses edicions antigues.

Muntatge