P1080071 (Custom)L’exposició «Josep Romeu i Figueras» repassa, amb imatges, textos i documents originals del seu fons els moments més importants de la seva vida, a través de quatre grans eixos com són la poesia, el teatre, el folklore i la musicologia. Tot aquest material forma part del mateix fons documental que ell va cedir a la Biblioteca. Amb aquesta mostra, situada al vestíbul, el visitant es podrà fer una idea de la prolífica producció del dr.Romeu, amb documents singulars com la tesi que va publicar el 1948  sobre el mite del comte Arnau, del qual era un gran coneixedor. També s’hi poden veure les cartes que conservava d’escriptors com Salvador Espriu o Rosa Leveroni, així com notes manuscrites del seu dia a dia com a crític literari. L’exposició també mostra la seva obra poètica, que es troba en préstec a la Biblioteca: Terra, Sonets, Aires de llegenda, Obra poètica, Tots els poemes, Temps, versos a mitja veu, Ésser i estar, Imatges i metàfores, Quotidianes, o quasi, i Poemes d’ara i de tornada, llibre pòstum publicat el 2006.

expo3 (Custom)Paral·lelament, a la sala d’exposicions de l’equipament, es pot visitar l’exposició d’imatges que el fotògraf barceloní Pau Barceló va fer de les representacions del  “Cicle de teatre medieval” i “La Passió” que el dr.Romeu va recuperar i dirigir al Saló del Tinell de Barcelona entre 1961 i 1969.