La Biblioteca Central d’Igualada celebra l’Any de les Biblioteques amb una singular exposició que repassa la història i els moments més emblemàtics de les biblioteques que hi ha hagut a la ciutat, des del segle XIX fins als nostres dies: des de la Biblioteca de l’Ateneu a l’actual de Cal Font, passant per la sala de lectura Sant Jordi i l’emblemàtica biblioteca de “la Caixa”. La mostra es podrà visitar fins al 30 de maig al vestíbul i s’hi podran veure des d’imatges, llibres i objectes relacionats amb el món bibliotecari i tot el que l’envolta.

La primera biblioteca que van tenir els igualadins va ser la Biblioteca de l’Ateneu Igualadí de la Classe Obrera, que va obrir portes el 1864, amb uns 500 volums donats pels mateixos socis, i que va durar fins al 1939, en les diferents seus que va tenir l’entitat. Després va venir la que sens dubte ha acabat sent la biblioteca pública més emblemàtica de la ciutat, la de “la Caixa”, que es va inaugurar el juny de 1927 i que va estar en funcionament fins l’any 1999, quan el fons es va passar a la Biblioteca Central d’Igualada. A part d’aquests equipaments també es recordaran altres espais importants com la biblioteca del Centre d’Estudis Comarcals d’Igualada (CECI) i la sala de lectura Sant Jordi, que durant vint anys va ser punt de trobada dels infants i joves de la ciutat.

La celebració de l’Any de les Biblioteques coincideix amb el centenari de la planificació bibliotecària de la Mancomunitat de Catalunya. Va ser un moment històric en què el nostre país va situar la cultura com a prioritat del seu desenvolupament i va planificar-ne els equipaments bàsics. Avui, tant o més que al 1915, la cultura, la lectura, l’educació i el coneixement són fonamentals per fer front als reptes de la nostra societat. Les biblioteques en són un element clau.