El rostre d’una nena pintat per la il·lustradora Carme Solé i Vendrell presideix aquests dies  la façana de la Biblioteca . El dibuix, original de l’autora, és un dels molts que ha fet de nens i nenes d’arreu que pateixen l’horror de la guerra, la fam, l’explotació i els abusos de tota mena. La iniciativa s’emmarca en la campanya «Why? (Per què?) Protegim els drets dels infants» i a Igualada la Mostra de teatre infantil i juvenil, que se celebra del 16 al 19 d’abril, s’hi ha adherit amb motiu de la commemoració del 25è aniversari de la Convenció dels Drets dels Infants.

Carme Solé i Vendrell impulsa amb Jaume Escala la campanya «Why?», que consisteix en una acció tan senzilla com colpidora: demanar a la ciutadania balcons per penjar-hi cares d’infants pintats per ella mateixa i que amb la seva mirada i la paraula «Why?»  interpel·len sobre aquelles coses que no estan bé del nostre món. Coincidint amb aquest dibuix a la sala infantil de la Biblioteca també s’hi poden veure llibres il·lustrats per Solé i Vendrell, com Pels camins de la història d’Igualada, d’Antoni Dalmau, així com un altre dibuix original de la il·lustradora.