Un total de 24.889 veïns d’Igualada de totes les edats ja disposen del carnet d’usuari de la Biblioteca, xifra que suposa el 56% de la població de la ciutat. De tots aquests usuaris 1.211 s’han fet el carnet al llarg del 2019 i han començat a gaudir dels seus avantatges: des d’emportar-se documents en préstec cap a casa a descarregar-se llibres i revistes digitals a través de la plataforma www.ebiblio.cat. També poden gaudir de servei d’ofimàtica, Internet i connexió wifi gratuïta, tant per estudiar com per treballar des del silenci de les sales de la Biblioteca.

Les dades del 2019 constaten un lleuger augment de visitants, que van arribar als 180.248, fet que suposa una mitjana de 626 visites al dia. També va augmentar l’ús del servei de préstec, sobretot entre els nens i la gent gran. Així, va sortir en préstec més de 100.000 documents, exactament 102.642, la major part dels quals llibres. Això vol dir que cada dia es deixen 356 documents en préstec. Actualment la Biblioteca compta amb un fons de 119.000 documents, dels quals 105.000 són llibres i la resta tenen altres suports i formats.

Una de les dades més destacades ha estat l’augment en un 40% del préstec de llibres digitals, a través d’ www.ebiblio.cat. Al llarg de l’any passat els usuaris amb el carnet de la Biblioteca d’Igualada es van baixar 2.900 llibres online. Per utilitzar-la només cal validar-se amb el carnet d’usuari i introduir el PIN (data de naixement). També es pot accedir al servei a través d’una app gratuïta, que funciona per a telèfons mòbils i tauletes. D’altra banda, l’any passat la Biblioteca va organitzar 360 activitats, d’entre les quals van destacar la celebració del seu vintè aniversari, amb un tast de vins i recital poètic; la Festa dels peluixos o el Mercat de Lletres.