Una foto insòlita de l’aqüeducte de Segòvia des de l’aire o de la Liberalitat Iulia de Portugal són algunes de les setanta fotografies sobre les restes romanes de la península ibèrica que ha anat fent Carles Olivella al llarg dels seus viatges. Amb l’esperit de divulgar aquest passat comú les comparteix ara en una nova exposició, Petjades romanes a Hispània, a la Biblioteca Central d’Igualada, que es podrà visitar fins al 25 de maig. Olivella explica que en fer les fotografies ha tingut present una finalitat didàctica: «buscava l’autenticitat de le20190503_173706(0)s restes, per això prefereixo retratar restes poc reconstruïdes». De totes les fotografies l’autor, que durant anys ha voltat per mig món fent excursionisme i esports d’aventura amb la seva càmera fotogràfica a l’esquena, destaca sobretot les que «mostren una cosa poc coneguda o accessible per la gent, com la de l’aqüeducte de Segòvia que vaig aconseguir fotografiar des de sobre i a la gent li sobta perquè es veu un canal petit en comparació a la magnitud de l’obra». altra fotografia destacada la va fer a Portugal (Liberalitas Iulia) i li agrada perquè és un dels espais que va trobar sense reconstruir millor conservat. Carles Olivella Viguer és professor emèrit de l’Escola Nacional d’Alta Muntanya, viatger i estudiós dels llocs més enigmàtics de la terra.