La Biblioteca Central d’Igualada atén una mitjana de 100 usuaris per hora, o sigui 623 persones al dia, i deixa en préstec 364 documents diaris. Així es desprèn de la Memòria del 2015, que recull els principals resultats d’aquest equipament . En total, l’any passat 180.070 persones van utilitzar els diversos serveis que ofereix , com el préstec de tot tipus de documents, la consulta a sala, les activitats a l’entorn del foment de la lectura i l’accés a les TIC. De tots aquests usuaris, els que més utilitzen el servei de préstec són els infants i la gent gran.

El 2015 es van prestar un total de 105.214 documents, que suposa una mitjana de 364 préstecs diaris. La major part van ser llibres de tota mena: des de llibres de coneixements o novel·les fins a contes per als més petits de casa. Així, els usuaris que disposen del carnet de la Biblioteca es van endur en préstec 73.000 llibres (16.214 dels quals eren novel·les), però també 18.352 dvd i 6.029 revistes. El servei de préstec és un dels puntals de la Biblioteca, al costat d’altres igualment importants com la formació d’usuaris grans i petits (a través de les visites guiades i personalitzades), el foment de la lectura, l’organització d’activitats culturals, el suport a les escoles, i la promoció de les noves tecnologies. En aquest sentit, el 2015, 34.475 usuaris van utilitzar els serveis d’Internet, ofimàtica i Wi-Fi de la Biblioteca.

Actualment, el fons documental arriba als 137.000 documents, als quals cal sumar tots els títols de l’eBiblio, el servei gratuït de préstec de llibres electrònics que es va estrenar a mitjan 2015. Aquest fons va creixent amb l’adquisició mensual de novetats en tots els àmbits, que es difonen a la «Guia de novetats».Estadístiques 2015_BCI

La Biblioteca  forma part de la Xarxa de Biblioteques Municipals dela Diputació de Barcelona i és cap de zona de les biblioteques de la comarca. Actualment a l’Anoia funcionen les biblioteques del Bruc, Capellades, Masquefa, Piera, Santa Margarida de Montbui, Vilanova del Camí i el Bibliobús Montserrat, que porta la lectura a diversos pobles de la comarca. Fer-se el carnet és totalment gratuït i és vàlid a totes les biblioteques públiques de Catalunya.