Spirou va veure la llum per primera vegada l’abril de 1938 i va ser creat pel dibuixant Rob-Vel per a la revista «Le Journal de Spirou». Aquest 2018 que compleix 80 anys l’editorial Dibbuks ha fet una exposició retrospectiva en què 80 dibuixants de tota la península reinterpreten l’univers del que és el personatge de còmic franco-belga més important de tots els temps. Ara la mostra arriba a la Biblioteca, que del 2 al 30 de juliol compartirà el peculiar univers del grumet vermell més famós i simpàtic. Franquin, Jean-Claude Fournier, Jean-David Morvan o José Luis Munuera són alguns dels autors que han anat dibuixant el personatge al llarg d’aquestes vuit dècades.

Spirou forma part d’una generació de personatges com Tintín, Astèrix i i Lucky Luke que representen un estil de còmic on el gènere d’aventures, la trama clàssica i l’efecte màscara, pel qual els personatges eren inserits en fons realistes. Aquesta combinació de fantasia i senzillesa amb un transfons real suposa un còctel que encara avui funciona.