La Biblioteca  i les llars d’infants de L’Espígol, La Rosella i La Lluna d’Igualada, han posat en marxa «La maleta viatgera», una iniciativa per apropar la lectura als més petits de casa i establir, alhora, un vincle més estret entre les famílies, la llar d’infants i la Biblioteca. Així, a partir d’aquest mes de gener i fins al juny, cada escola bressol ha rebut una maleta viatgera que cada setmana s’emportarà un infant cap a casa, per descobrir-la amb la família.

Dins de cada maleta hi haurà diferents tipus de documents com els contes, cd, un exemplar  de la revista Piu-piu i una llibreta on les famílies poden escriure les seves impressions, fer dibuixos, etc. per expressar què els ha semblat l’experiència. Després d’una setmana l’hauran de retornar a la llar d’infants i així la maleta rodarà cap a les altres famílies, segons el calendari establert per la mateixa escola bressol.

Des de l’àrea infantil de la Biblioteca s’ha fet una tria acurada dels contes, en funció de la descoberta d’un mateix, la  descoberta de l’entorn i la comunicació i el llenguatge, amb títols com “Colors”, de Patrick George; “Bon viatge, petitó”, de Beatrice Alemagna, “Vols ser el meu amic?”, d’Eric Carle; o “Els meus animals i jo“, de Virginie Aracil.