Llegir, fullejar, escoltar, veure, descansar… El nou Espai Jove vol ser un punt de trobada per als joves, on se sentin a gust i, alhora, puguin trobar les propostes més interessants i noves pel que fa a llibres, còmics, música i pel·lícules. La reforma de la sala Beatles (a la planta baixa) ha permès crear un espai agradable de lectura, amb sofàs i diversos espais d’exposició, i ubicar-hi tota la col·lecció de novel·les juvenils i còmics per a adults, que fins ara es trobaven a l’Àrea General (3a planta). 3.500 novel·les juvenils, 1.375 còmics, 6.500 cd de música i 2.200 pel·lícules. Són les xifres d’aquest nou espai dedicat en bona part al llenguatge audiovisual, ja que el món del còmic i la novel·la juvenil estan estretament lligats al cinema, i en aquest sentit hi ha moltes pel·lícules que són adaptacions de les històries que més han captivat els lectors.

Muntatge1

En novel·la juvenil els lectors poden triar i remenar entre les darreres novetats dels seus autors preferits, com la tetralogia de Veronica Roth o les històries de la Blue Jeans, i també aquells llibres que no passen mai de moda i les novel·les de lectura obligatòria als instituts. Històries romàntiques, realistes, fantàstiques, terrorífiques, d’aventures… Tots els joves poden trobar aquí un llibre que els captivi. Per estar al dia, cada mes es mostren les novetats i també petites exposicions temàtiques sobre un gènere determinat, com el fantasy. Fomentar la lectura entre els joves és un dels puntals de la Biblioteca, i en aquest sentit ja fa temps que es fan iniciatives com el Club de lectura juvenil, en el qual nois i noies es troben periòdicament per comentar un llibre i passar una bona estona.

Pel que fa als còmics, també hi ha una àmplia varietat de temàtiques, des de les històries de superherois a volums d’humor i realistes. El còmic combina a la perfecció el llenguatge visual amb la literatura escrita i suposa un vehicle excel·lent per enganxar els joves a la lectura. Al costat de les novel·les juvenils i els còmics els usuaris continuaran trobant, com sempre, una àmplia selecció de pel·lícules i música de tots els estils, amb un apartat dedicat als músics locals.