• Fer-se un Quadern de lectures on apuntar els llibres que anem llegint, el rànquing dels que més ens agraden, recomanacions o novel·les pendents de llegir.
  • Descarregar-se i llegir algun ebook d’entre el munt de títols gratuïts que ofereix www.ebiblio.cat als usuaris de les biblioteques catalanes.
  • (Re)descobrir aquelles lectures infantils que ens van fer passar tan bones estones. Perquè… qui ho diu, que la literatura infantil  només la poden llegir els nens?
  • Capbussar-se en les pàgines d’un clàssic de la literatura. A la Biblioteca els trobareu tots. L’escriptor Italo Calvino ens dona les claus per entendre’ls i descobrir-los a l’assaig Per què llegir els clàssics.
  • I per què no canviar de gènere literari i provar de sortir de la nostra “zona de confort”? Si sempre llegim novel·la negra, canviem a la històrica. Si habitualment només llegim autors catalans podem provar una bona traducció.