El jurat, que va emetre el seu veredicte el dijous, 29 d’octubre, n’ha destacat «l’originalitat en l’enfocament, el sentiment d’inquietud i angoixa i el domini del llenguatge». El segon premi ha estat per a la història «Nina», de la igualadina Georgina Guixà. El jurat d’enguany ha estat format per la bibliotecària M. Teresa Miret; la guanyadora del concurs l’any passat, M. Assumpció Piquer; i l’escriptor i autor de diversos estudis sobre el gènere, Joan Pinyol. El jurat també ha volgut fer una menció especial  al relat «Massa tard», de Sílvia Orriols de Ripoll.

Georgina Guixà (Custom)El guanyador del certamen s’emporta un val per a un sopar per a dues persones al restaurant El Didal d’Igualada, al carrer Galícia, que un any més ha col·laborat amb el concurs, i un lot de llibres. El segon premi també consisteix en un lot de novel·les. Aquest 2015 s’han presentat al concurs una seixantena de microrelats, i gairebé la meitat escrits per anoiencs. Un any més, i coincidint amb la diada de Tots Sants, la Biblioteca ha volgut esperonar els ciutadans a escriure relats de por i a fer-ho en un gènere bastant desconegut com és el del microrelat.

Els relats premiats enguany es poden llegir a continuació. Paral·lelament, i coincidint amb el cinquè aniversari del concurs, la Biblioteca regala als seus lectors punts de llibre amb els textos guanyadors de cada any.

Guanyadors Uuh