Literatura, art i filosofia es donen la mà en el nou projecte que engega la Biblioteca Central d’Igualada adreçat als joves d’entre 12 a 16 anys que cursen de 1r a 4t d’ESO. Es tracta de «DEBAT A BAT: llegir i llegir-se», una iniciativa que la Xarxa de Biblioteques de la Diputació impulsa entre aquelles biblioteques més compromeses amb el públic juvenil. Les primeres sessions del DEBAT A BAT s’han dut a terme aquesta setmana amb alumnes de l’IES Badia i Margarit d’Igualada.

Eva Maria Sabaté i Daniel Rio van conduir aquestes sessions en què, a partir de diversos àlbums il·lustrats com «Emigrantes» i «L’arbre vermell», de Shaun Tan, es crea un ambient idoni per «filosofar» plegats sobre diversos temes i fomentar el pensament crític entre els joves. A partir d’un kit de materials que inclou, a part dels llibres, sobres sorpresa i caixes «màgiques», es crea l’entorn idoni per despertar la curiositat i la reflexió a través de les dinàmiques de joc. A més a més, aquesta iniciativa serveix per apropar els joves a les biblioteques i donar-los a conèixer, d’una manera atractiva, llibres tan especials com són els àlbums il·lustrats. I és que el dels àlbums és un gènere literari que poden llegir tant joves com adults, on la imatge té la mateixa força que les paraules. El seu format gran, a més, el converteixen en idoni per fer una lectura compartida, entre pares i fills; professors i alumnes; avis i néts, grups d’amics… Al llarg d’aquest any 2018 es faran diversos DEBAT A BAT amb alumnes d’altres centres educatius i també oberts als joves en general.