Les novel·les intimistes i el gènere policíac triomfen entre els usuaris de la Biblioteca. Segons les dades de l’any 2019 la novel·la més prestada va ser La senyora Stendhal, de Rafel Nadal, seguida de molt a prop per Los ritos del agua, d’Eva García Saenz de Irturi, i Todo esto te daré, de Dolores Redondo. Es tracta d’històries d’intriga signades per dues autores de plena actualitat, ja que recentment s’han fet adaptacions al cinema dels seus llibres. El risc més gran, de Laura Pinyol, i La desaparició d’Stephanie Mailer, de Joël Dicker, ocupen els següents llocs del rànquing lector. Si ens fixem només en la narrativa catalana els autors preferits pels usuaris de la Biblioteca han estat Rafel Nadal, Sílvia Soler, Laura Pinyol, Xavier Bosch, Blanca Busquets, Rafael Vallbona i Ramon Solsona. Els més joves, per la seva banda, han continuat emportant-se en préstec els diversos llibres de la saga que R.J Palacio va engegar amb Wonder, el més prestat del 2019. També han triomfat Love you, d’Estelle Maskame; La noia invisible, de Blue Jeans, i Juno, de Laia Aguilar.

En altres àmbits com els llibres d’autoajuda, els més demanats de l’any van ser L’art de no amargar-se la vida, de Rafael Santandreu; El poder del ahora, d’Eckhart Tolle, i Dan-sha-ri: ordena la teva vida: queda’t només amb el que és essencial… i troba la felicitat!, de Hideko Yamashita. I pel que fa al cinema les pel·lícules més vistes van ser La forma del agua, de Guillermo del Toro; Handia: nadie crece eternamente, de Aitor Arregi, i Campeones, de Javier Fesser.

trio