La Biblioteca Central d’Igualada ha rebut un ajut  per comprar llibres a La Setmana del Llibre en Català. Responsables d’un total de 83 biblioteques públiques catalanes van participar el mes de setembre en una visita col·lectiva a La Setmana i van aprofitar per comprar llibres per al fons de cada equipament gràcies al suport del departament de Cultura, la Diputació de Barcelona i diverses empreses privades col·laboradores. Concretament, la Biblioteca  va poder gastar 500 euros en la compra de novetats gràcies a l’ajut de la Fundació Antigues Caixes Catalanes i BBVA CX. Jaume Grané, director d’una de les oficines del BBVA a Igualada, ha fet entrega de la capsa de llibres a la directora de la Biblioteca, Montse Lobato i Just.

La llista de llibres triats són d’editorials com L’Altra, Viena Edicions, Edicions de 1984, Gregal, LaBreu i Empúries. Entre els volums comprats hi ha el darrer llibre de Jordi Puntí, Això no és Amèrica. També títols que completen sagues com la de La meva lluita, del noruec Karl Ove Knausgard: Dies de pluja, així com obres acabades de publicar com L’home de mar, de Catherine Poulain i el volum que Edicions de 1984 acaba de treure al mercat recollint els relats de Grace Paley: Tots els contes. Una felicitat imposada, de Denise Desautels, Sweet Sixteen, d’Annelise Heurtier, i El ferrocarril subterrani de Colson Whitehead són altres de  les novel·les adquirides que ja es poden emportar en préstec els usuaris de la Biblioteca. En aquesta particular cistella de la compra també hi tenen cabuda diversos llibres infantils i àlbums il·lustrats, com Mentides?, de Lola Casas, i Talpet terratrèmol d’Anna Llenas.