Hi ha un llibre per a cada persona i per a cada moment de la vida. Aquesta és la premissa de Booklife, un cicle de tallers gratuïts de biblioteràpia i prescripció literària que la Biblioteca acollirà a partir del mes de novembre, amb l’objectiu d’abordar, entendre i analitzar diversos temes de la psicologia a través dels llibres, partint de la base que la literatura i la prescripció literària ens poden ajudar en aquests temps d’incertesa. Laura Garcia és la impulsora de Booklife, una iniciativa pionera que s’està duent a terme amb èxit a d’altres biblioteques catalanes: «escollim tres obres de ficció que ens serveixen per aprofundir sobre temes que es donen en diferents moments i situacions de la nostra vida, i també per acompanyar-nos a través d’històries amb les quals sentir-nos identificats», comenta.

El primer taller de Booklife es farà el dilluns 23 de novembre a les 7 de la tarda de manera virtual, a través de l’aplicació gratuïta del Google (Meet) i serà sobre l’alegria i l’optimisme. El segon taller es previst que es faci el 14 de desembre a l’entorn de la fortalesa i la resiliència. Els tallers prosseguiran el segon dilluns de cada mes al llarg del 2021, fins al juny, amb temàtiques com la incertesa, la pèrdua i el dol, l’autoestima i l’empatia. Tots els tallers es faran a les 7 de la tarda. Les places són limitades i caldrà inscripció prèvia a la Biblioteca: per telèfon (93 804 90 77) o per correu electrònic (b.igualada.c@diba.cat).