La Mostra Igualada ha fet entrega, recentment, d’un important donatiu de llibres nous d’arts escèniques a la Biblioteca Central d’Igualada, perquè puguin estar a disposició de tothom a través del servei de préstec. Es tracta d’un lot format per una vintena de llibres del catàleg de l’Associació de Teatre per la Infància i la Joventut (ASSITEJ) Espanya, d’abast internacional, i que enguany va ser present a la fira amb un estand a la Llotja professional. El lliurament del donatiu va tenir lloc divendres passat i va anar a càrrec del director artístic de la Mostra, Pep Farrés, i de la directora de la Biblioteca, Montse Lobato.

El lot de llibres està format per obres de teatre infantil i juvenil, així com llibres de teoria i pràctica teatral, que serviran per ampliar el fons d’aquesta temàtica. S’hi inclouen títols d’autores de teatre com Itziar Pascual: «Aire de vainilla» o Suzanne Lebeau: «Tres hermanitas» i «El ogrito. Zapatos de arena».

Es tracta d’un fons molt específic que servirà per apropar el món del teatre infantil i juvenil a grans i petits, a través d’obres que ells mateixos podrien representar a l’escola o en alguna entitat. La Biblioteca catalogarà els documents i els posarà a disposició de tothom per a la consulta i préstec. L’abril d’aquest 2019 la Mostra Igualada – Fira d’espectacles infantils i juvenils va celebrar la 30a edició. Precisament un dels actes que s’hi van incloure va ser la presentació del llibre que en recull la seva història, de la periodista Núria Cañamares, també disponible a la biblioteca.