GuanyadorsLa sisena convocatòria d’aquest concurs literari que es fa sempre pels volts de la diada de Tots Sants ha estat també la més participada, amb 65 relats presentats, la meitat dels quals de particpants de l’Anoia. El jurat ha estat format per M. Teresa Miret, exdirectora de la Biblioteca, i Josep Sampere i Georgina Guixà, guanyadors de l’any passat. Del relat guanyador, De res, en destaquen «la sensació de terror indefinit», mentre que del text de Sánchez, titulat La nota, els ha convençut «la sorpresa final».

El lliurament de premis ha estat aquest divendres, 28 d’octubre, i la directora de la Biblioteca, Montse Lobato i Just, ha estat l’encarregada de lliurar-los. El primer premi ha estat un menú per a dues persones al restaurant Somiatruites d’Igualada i un lot de llibres, mentre que el segon premi ha consistit en un val per a la compra de llibres a la Llibreria Aqualata. La Biblioteca vol agrair de forma molt especial la col·laboració d’aquest restaurant. El jurat també ha valorat la qualitat literària d’aquests altres tres microrelats presentats al concurs d’enguany: Alter Ego (je suis un zombie), d’Elies Villalonga; A la nit, de Xavier Marcet, i Rata, d’Anna M. Lahosà. L’Uuh! va néixer amb la voluntat d’esperonar la creació literària i fer-ho concretament en un gènere encara molt desconegut, com és el microrelat, que han cultivat autors com Augusto Monterrosso o Pere Calders.

1r i 2n premi_Uuh