La Biblioteca s’afegeix, un any més, a la celebració d’aquest dia que a Catalunya promou el Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (ClijCAT). L’efemèride serveix per recordar que el 2 d’abril de 1805 va néixer l’escriptor danès Hans Christian Andersen. Per commemorar aquest il·lustre naixement, biblioteques d’arreu del món se sumen a la celebració que promou l’Organització Internacional per al Llibre Juvenil (IBBY). El cartell i el missatge del Dia Internacional del Llibre Infantil del 2017  han estat elaborats per la secció russa de l’IBBY. El text del missatge, titulat «Fem-nos grans amb els llibres!» és obra del poeta Sergey Makhotin i el cartell de l’il·lustrador Mikhail Fedorov. En aquest missatge, l’autor rus expressa la seva història d’amor amb els llibres, des de ben menut: «Em fa riure quan un noi o una noia diu: No m’agrada llegir! No me’ls crec. Segur que mengen gelats, juguen i miren pel·lícules molt interessants. En altres paraules, els agrada divertir-se. I llegir no és tan esgotador com desenvolupar els sentiments i la personalitat, sinó que en primer lloc és un gran plaer».

La Biblioteca ha organitzat diverses propostes: el dimarts 4 d’abril a les 6, una Hora del conte especial a càrrec de Carles Vidal, que explicarà «Contes de sempre i per sempre». El dissabte dia 8 serà el torn d’una nova storytime en anglès de la mà de Helen Doron Igualada, amb el clàssic d’Hans Christian Andersen, «Ugly duckling». Precisament sota el lema «Andersen avui» la Biblioteca també participarà al concurs que organitza el ClijCAT. Es tracta que els nens dibuixin el seu personatge d’Andersen preferit i l’acompanyin d’un petit text.