Coincidint amb la festa de Sant Jordi i Santa Jordina, l’Àrea d’Igualtat de gènere i LGTBI de la Mancomunitat de la Conca d’Òdena, amb la col·laboració de les Biblioteques municipals, ha editat la Guia de contes amb mirada feminista, que recull més d’una vuitantena de llibres per a infants i adolescents, tots ells disponibles a les biblioteques de la Conca d’Òdena.

A l’hora d’escollir un conte, us podeu preguntar:

• Com presenta els personatges masculins? Reforça estereotips masclistes? S’hi estableixen rols de poder?
  • Hi ha biaix de gènere en els personatges principals i secundaris?
  • Com presenta les famílies? Ho fa des de la diversitat familiar?
  • Es presenten àmbits laborals? Reprodueixen els estereotips socials i culturals de feines masculinitzades i feminitzades?
  • Hi apareixen relacions afectives? Ho fan des de les diversitats d’orientacions sexuals?
  • Hi apareixen identitats de gènere no normatives?
  • Com es descriu o dibuixa l’aspecte físic dels personatges? Es basa en cànons de bellesa i estètica normatius? Visualitza les diversitats de cossos i expressions?