L’escriptora Marta Orriols (Sabadell, 1975) serà la convidada del proper Club del llibre de la Biblioteca, que tindrà lloc el dimarts 10 de desembre, a les 7 de la tarda. Aquesta trobada entre autors i lectors ja ha portat en anteriors edicions altres noms com Blanca Busquets, Víctor del Árbol, Maria Barbal i Sílvia Alcántara. El Club del llibre és una activitat que aplega els membres dels clubs de lectura de les biblioteques anoienques, i enguany hi participaran els de Piera, Masquefa, el Bruc, Òdena, Vilanova del Camí, Santa Margarida de Montbui, Capellades i també un grup de lectores de la Llacuna.

Marta Orriols va debutar el 2016 amb el recull de contes «Anatomia de les distàncies curtes» (Periscopi, 2016), que va aconseguir un èxit notable de crítica i públic. Es tracta d’un recull de relats íntims i propers sobre parelles, amics i famílies, escrit amb una prosa planera i captivadora. L’any 2018 va publicar amb Periscopi «Aprendre a parlar amb les plantes», una novel·la delicada escrita des del punt de vista d’una dona que haurà de reconciliar-se amb un món que ja no reconeix. Una història intimista sobre el dol, la mentida i la necessitat de sobreviure que li ha valgut el 9è Premi Illa dels Llibres i el Premi Òmnium de Novel·la.