Ja a l’edat mitjana es troben documentades competicions de salts, de «gitar barra e lança» (1388)  i es convidava «a tots jovens e homens enamorats qui volrran saltar, córrer, barra ne lança gitar, ne fer altres tempraments, fortaleses e leugyaries» (de 1394 fins al 1451). Una exposició vol reivindicar ara aquest esperit esportiu coincidint amb la candidatura que presenta Igualada a Ciutat Europea de l’Esport 2019. La mostra està coorganitzada per l’Arxiu Comarcal de l’Anoia i la Biblioteca Central d’Igualada i es podrà visitar en aquest equipament del 21 d’agost al 20 de setembre.

«Quan l’esport era un divertiment» permet fer un repàs per dècades d’activitat, des de finals de segle XIX fins als anys seixanta. A través d’un recorregut de fotografies de gran format, textos explicatius, documents i la projecció d’un audiovisual, el visitant podrà fer un viatge en el temps per veure quins esports es practicaven fa anys a la ciutat i tots els costums i rituals al seu voltant. Així, un dels primers esports que es va practicar va ser l’excursionisme a l’Ateneu Igualadí de la Classe Obrera (entre 1885 i 1890), amb un caràcter científic, de coneixença de l’entorn i del país. Al llarg de dècades van venir altres aficions com el  futbol, el tennis, el ciclisme, la natació, els escacs, el bàsquet, l’atletisme i l’hoquei sobre patins.

L’exposició es completa amb material esportiu antic que es conserva al Museu Comarcal d’Igualada. També s’hi podran veure llibres i la premsa local esportiva que es conserva a l’hemeroteca de la Biblioteca Central d’Igualada. La inauguració tindrà lloc el dimarts 21 d’agost, a les 6 de la tarda i es podrà visitar fins al 20 de setembre.