L’origen de l’Escola del Saió (Santa Margarida de Montbui) es remunta a l’any 1936, quan a tot Catalunya es crea una nova escola inspirada en els principis del treball i de la fraternitat humana, suprimint l’escola confessional, i incorporant diverses innovacions pedagògiques.

Vuitanta anys després de la creació de l’anomenada “Escola Nova Unificada del Control de Montbui” ja són pocs els records que en queden. Com era l’escola que es va implantar a l’Anoia durant la Guerra Civil? Quines similituds i diferències hi ha entre aquella educació i l’actual? Quines conseqüències va tenir la instal·lació de l’Escola Nova Unificada a Igualada? Aquests i altres interrogants es resoldran dijous, 25 de gener, a les 7 de la tarda, en l’acte de presentació del llibre titulat “L’escola del Saió. Retalls d’un projecte educatiu singular”, de l’escriptor i periodista Oriol Solà i Prat.

L’acte, que es durà a terme a la Sala d’actes de la Biblioteca Central d’Igualada, s’emmarca en el cicle de presentació de noves publicacions “Va de llibres!”, que organitzen conjuntament l’Associació Promotora de la Llengua Catalana (APLEC), la Llibreria “Llegim…?” i la Biblioteca.

Llibres com aquest formen part de la col·lecció local de la Biblioteca Central d’Igualada, i ajuden a ampliar i completar la història i memòria oral de l’Anoia.

portada-Escola-del-Saió