Eva García Saenz de Irturu i Dolores Redondo han estat les més prestades a la Biblioteca en el primer semestre d’any. Les seves trilogies, que tenen característiques similars, triomfen entre els lectors . Així, la novel·la més prestada ha estat «Los ritos del agua», segona part de la trilogia encetada amb «El silencio de la ciudad blanca», ambientada al País Basc. Precisament aquesta darrera novel·la és a punt de veure la llum en format cinematogràfic, el proper mes d’octubre. El segon lloc del rànquing l’ocupa «Todo esto de daré», la novel·la amb què Dolores Redondo es va endur el Premi Planeta. «La fugitiva», de Blanca Busquets, també ha estat un dels títols més prestats en aquests primers mesos d’any, seguida per un altre thriller, «La noia del tren», de Paula Hawkins, que continua atrapant lectors. En els 10 primers llocs d’aquest top ten hi trobem altres títols catalans com «Nosaltres dos», de Xavier Bosch, i «Desig de xocolata», de Care Santos. Aquest rànquing permet fer una radiografia dels gustos literaris dels usuaris del servei de préstec de la Biblioteca, amb una clara preferència per les novel·les policíaques i per les novel·les històriques o contemporànies ambientades a casa nostra.

Pel que fa a narrativa juvenil el gran triomfador del rànquing és, com en anys anteriors, tots els llibres de «Wonder», de J.R Palacio. La saga Bad Boy’s Girl, de Blair Holden, amb títols com «Te odiaré hasta que te quiera» i «Más razones para odiarte» també se situa entre els més prestats entre els joves.