Un total de 10 parelles de persones grans i voluntaris de lectura van participar el passat 27 de juny en la trobada de final de curs del projecte «Rellegim», que la Biblioteca Central d’Igualada i la Residència Pare Vilaseca van impulsar fa un any amb l’objectiu de trobar voluntaris que vulguin compartir lectures de forma personalitzada amb les persones grans de la Residència, en funció dels seus gustos. Els voluntaris van rebre un diploma acreditatiu i un obsequi en reconeixement a la seva tasca, que des dels dos centres destaquen com a molt important i positiva: «més enllà de la lectura compartida Rellegim és un pretext per conversar també i passar l’estona, i es crea un vincle entre el resident i el voluntari», explica la directora de la Biblioteca, Montse Lobato Just. «Rellegim és un projecte excel·lent, que aporta benestar i una experiència valuosa i significativa per a tots els participants” afirma el gerent del Consorci Sociosanitari d’Igualada, Jordi Ferrer.

Després d’aquest primer any i de cara al setembre, la Biblioteca i la Pare Vilaseca fan una nova crida per continuar trobant voluntaris que vulguin dedicar una estona a la setmana a llegir en veu alta als avis de la residència. La posada en marxa de «Rellegim» va respondre a les necessitats expressades pels mateixos residents de la Pare Vilaseca, on ja es fan activitats de manera col·lectiva. El que es volia era impulsar aquestes lectures personalitzades, a mida, en què cada persona pot gaudir de la lectura que més li agradi, també per aquelles persones que tenen dificultats visuals. En funció de les necessitats dels residents, la Biblioteca fa una selecció de llibres o revistes per tal que el voluntari pugui llegir-los en veu alta a la seva parella.

Per ser voluntari només cal tenir una hora lliure a la setmana i enviar un correu electrònic a la Biblioteca (b.igualada.c@diba.cat) i a la Residència (cssi@cssi.cat) amb les dades de contacte i la disponibilitat. «Rellegim» s’emmarca dins el projecte «La lectura + a prop» que impulsa des de fa temps la Biblioteca, amb l’objectiu de facilitar l’accés a la lectura a persones amb diversos problemes de mobilitat o de visió que els impedeixen anar a la Biblioteca.