L’escriptor Antoni Dalmau i Ribalta sempre ha tingut i tindrà el seu lloc a les biblioteques, amb una vintena de llibres publicats entre novel·les i estudis històrics sobre la guerra civil i el catarisme, dos temes que l’apassionaven. A més de presentar-hi els seus libres, a l’Antoni el vèiem sovint per la Biblioteca, sempre fent recerca per als seus llibres. I també parlant amb tots nosaltres: de llibres, de l’actualitat, de la vida.

El seu lligam amb les biblioteques del país i l’actual Xarxa de Biblioteques de la Diputació, ve de lluny i es remunta als primers anys de la democràcia. El 1987 aquesta institució, presidida per Antoni Dalmau, va iniciar un ambiciós programa bibliotecari: es va convertir en la primera institució catalana que va comprar el programari VTLS per informatitzar tots els serveis de les biblioteques.

Gràcies Antoni, per la teva dedicació als libres, a les biblioteques, als lectors, a la cultura. Ens quedem amb les teves paraules i et llegirem sempre.