El diari «El Sol de Tous» va complir l’any passat 100 anys d’història. Una exposició elaborada pels Amics de Tous recupera aquesta històrica capçalera que és una de les més antigues de la comarca. La mostra es podrà veure al vestíbul de la Biblioteca Central d’Igualada del 3 al 31 de juliol. Al costat dels plafons s’hi exposaran també exemplars d’aquesta publicació que es conserven a l’hemeroteca, a la Col·lecció Local de la Biblioteca. Aquesta, i altres publicacions periòdiques d’Igualada i l’Anoia, es troben digitalitzades i es poden consultar al dipòsit digital Trencadís.

«El Sol de Tous» es va publicar per primera vegada el 8 de novembre de 1914. Darrera hi havia en Camil Riba i Compte, un jove tousenc amant de la cultura i la lectura que va decidir impulsar un periòdic per apropar la cultura als seus veïns. Així, sota la capçalera del diari s’hi podia llegir «Periódico mensual, defensor de los intereses del pueblo y su comarca». I a les seves pàgines hi havia notícies i curiositats no només de Tous sinó també dels pobles veïns.

La mostra es completa amb els anuncis amb què Camil Riba finançava el periòdic, que reflecteixen alhora costums i maneres de ser. Destaquen sastreries, venda de gramòfons, elixirs bucals i arades per les vinyes. L’exposició ha estat ideada per Jordi Vidal i la redacció dels textos ha anat a càrrec de  Pedro Luis Carmona, Josep Anton Jiménez, Montserrat Prat i Elisa Vidal.