Si en anys anteriors van ser les bruixes i el terror a la xarxa, aquest curs escolar són els monstres. Les àrees infantils de les biblioteques de l’Anoia, aglutinades al grup Anoiets, i el Centre de Recursos Pedagògics de l’Anoia (CRP) han escollit aquesta temàtica tan universal i vinculada als nens per dur a terme un seguit d’activitats de promoció de la lectura, com visites escolars a les biblioteques i clubs de lectura. Les biblioteques participants són la Biblioteca Central d’Igualada, la Biblioteca de Vilanova del Camí, la Biblioteca Mont-Àgora de Santa Margarida de Montbui, la Biblioteca El Safareig de Capellades, la Biblioteca Rogelio Rojo de Masquefa, la Biblioteca de Piera, la Biblioteca Verge de Montserrat del Bruc, la biblioteca Mossèn Cinto Verdaguer de la Pobla i el Bibliobús Montserrat. Aquesta iniciativa es du a terme durant tot el curs escolar i poden participar-hi les escoles que ho vulguin.

L’element vertebrador de les activitats que s’estan fent a les biblioteques és un conte a mida que han creat els Anoiets: «Els monstres de la Biblioteca». Precisament en aquest text es juga amb tota la gran varietat de llibres infantils que tracten aquest tema universal. Durant la seva visita a les biblioteques els alumnes de les escoles juguen a construir el seu propi monstre a partir dels trossets que troben sobre les piles de llibres de monstres que hi ha repartides per la Biblioteca. A més d’aquest conte també han elaborat una Guia de lectura on apareixen els títols d’una cinquantena de llibres monstruosos, com Allà on viuen els monstres, de Maurice Sendack; Ha estat el petit monstre, de Helen Cooper; i La Mariona i els monstres, d’Oriol Malet. A finals de curs, les biblioteques de l’Anoia exposaran els monstres que hagin fet les escoles a partir d’aquesta activitat.

> Guia de lectura: Els monstres de la biblioteca