Inaugurada el maig de 1999, la Biblioteca es va instal·lar a l’edifici de l’antiga fàbrica tèxtil de Cal Font, degudament restaurat i condicionat.

Disposa dels fons de les biblioteques que fins llavors havien contribuït al servei de la lectura de la ciutat: la Biblioteca de la Fundació “la Caixa” (1927), amb una important col·lecció local i hemeroteca; la Biblioteca de la Cooperativa (1930), amb un fons interessant de tema social, la Sala de Lectura Sant Jordi (1978), especialitzada en llibres infantils i juvenils i una part important del fons tècnic i especialitzat de la Biblioteca Joan Serra i Constansó.

La Biblioteca Central d’Igualada és cap de zona de les biblioteques de l’Anoia, que depenen de la xarxa de la Diputació i que són actualment: el Bruc, Capellades, Piera, Santa Margarida de Montbui, Vilanova del Camí, Masquefa, Òdena, el Bibliobús Montserrat i el Bibliobús Serra de Rubió.