Aquesta diada, i com a novetat d’enguany, la Biblioteca penjarà a la seva façana un microconte gegant obra de l’escriptor Jordi Estrada, sumant-se així a la iniciativa que des de fa uns anys impulsa els serveis territorials de Cultura a la Catalunya central a les biblioteques del territori. Aquests equipaments exposen per la diada una gran pancarta amb un microconte creat expressament per a l’ocasió per escriptors d’aquestes comarques, entre els quals hi ha Antoni Pladevall, Ramon Erra o Joan Pinyol, entre d’altres. Els microcontes van rotant  i d’aquesta manera els autors van passant per totes les biblioteques participants.

El que es pot llegir a la Biblioteca Central d’Igualada  és de Jordi Estrada: “Cinc minuts abans de néixer ja demanava el pit. Cinc minuts abans de començar a caminar ja corria amunt i avall. Cinc minuts abans d’anar a escola ja escrivia i llegia el seu nom del dret i del revés. Cinc minuts abans de conèixer-la ja n’estava enamorat. Cinc minuts abans de començar a viure ja era mort. L’endemà d’haver-les collides encara fan olor, les roses”.

El dissabte 22 també es farà la tradicional parada de novetats al vestíbul, amb les darreres adquisicions. I per a les famílies s’ha organitzat un taller de punts de llibre a 2/4 de 12, adreçat a nens de més de 5 anys i  a càrrec de Daniel Rio i Judith Vizcaíno.

> Videorecomanació de la Biblioteca per al Sant Jordi 2017

Especial de Sant Jordi a la Biblioteca virtual.